Чушки пълнени с кайма и карфиолен ориз




  Всяка домакиня си има нейна рецепта за пълнени чушки с кайма, аз също, но откакто спазваме Ниско Въглехидратен-Високо Мазнинен режим на хранене не съм приготвяла такива у дома. НВ-ВМ режим изключва ориза и затова трябваше да измисля алтернативен заместител, защото само с кайма ми стоят сбити и не са толкова вкусни, поне според мен. В доста рецепти на английски подходящи за  режима, като заместител на ориза използват карфиола, а аз много го уважавам в кухнята, пък и сама се убедих, че децата дори и не разбраха, че съм го ползвала в Пиле с броколи и бешамел от карфиол Иначе всичко останало в тази рецепта е същото, както в традиционната.


НЕОБХОДИМИ ПРОДУКТИ:

  • 2 ч.ч. карфиолен ориз
  • 1 кг. мляно месо(аз си меля каймата, в този случай беше от свинска плешка)
  • 1 глава лук
  • 1 с.л. свинска мас(каймата от плешка е постничка, а тук гоним и мазнини)
  • 1 с.л. чубрица
  • 1 с.л. червен пипер
  • 1/2 с.л.сол(ако ползвате готова кайма не добавяйте)
  • 10-12 сурови чушки



 Първо ще ви кажа, как да си приготвите карфиоленият ориз.Най-важното условие е да си намерите на пазара хубав и свеж карфиол, което в този сезон е лесна задача.След това го разделяте на розички, като запазвате и долната месеста част. Измивате го добре и го оставяте да се отцеди от водата.И сега имате два варианта, първият е да го настържете на дребно ренде, но аз лично предпочитам вторият.Слагам нарязаните розички в чопъра и с няколко кратки пулсации го смилам до големината на оризови зърна.



Тъй като за тази рецепта ни трябват само 2 ч.ч. чаши остатъка може да запазим във пликче във фризера.



 В купа слагам всички съставки за плънката и омесвам добре.Оставям за 10-15 минути да поеме каймата аромата от подправките.



След това напълвам измитите и почистени от семето чушки, подреждам в тенджера, заливам с вода да ги покрие.Отгоре поставям една чиния, да ги затисне и варя на тих огън около час.



Готовите чушки сервирам с гъсто кисело мляко, тъй като още не съм открила удачен и режимен заместител на брашното във варената застройка.


ДА ВИ Е СЛАДКО!!!
 

Коментари

Популярни публикации