Фалафели

 До преди година никога не бях пробвала нахут, или поне не знаех, че съм пробвала, защото всъщност другото име, с което е познат у нас е леблебия.Бях яла печена леблебия и не бях особено впечатлена от вкусът й. Както съм казвала и друг път у дома обичаме кулинарните експерименти и винаги сме отворени за новите вкусове.Първо открих нахута, като основна съставка на хумуса, и се пристрастих към него.Мога да ям хумус по всяко време и по много :). Но да се върна към темата, а именно фалафелите. Бях чувала за фалафел, но ми звучеше, като нещо много екзотично и сложно.Преди известно време решихме да променим начинът си на хранене и да започнем да се храним разделно.В търсене на рецепти, които да отговарят на критериите на този режим, попаднах на рецепта за Фалафели и реших да пробвам, какво ще да е това нещо, защото честно казано не ми звучеше чак пък толкова вкусно.Сега мога да кажа, че това е една от любимите рецепти у дома, и то не само на мен, но и на децата и съпругът :).
Ако и за вас нахутът е непознат ето тук може да прочетете доста изчерпателна статия за него.
От многото рецепти, които прочетох и след няколко не толкова успешни опита, най-накрая успях да нагодя рецептата според нашите вкусове.Може би е различна от тази, по която ги приготвят в Ориента, но дай боже някой ден да опитам и истински фалафел в родината му Египет и да направя сравнение.
Искам да направя няколко уточнения от, които много зависи добрият краен резултат при приготвянето им.


  1. Фалафели се приготвят от предварително накиснат поне за 12 часа сух нахут, с такъв от консерва не се получават, той е само за хумус.
  2. Хубаво е продуктите да се смелят в блендер, първият ми опит беше с чопър и сместа не стана гладка, съответно и самите фалафели бяха с по-зърниста структура и по-хрупкави.Когато сместа е гладка стават пухкави и меки отвътре и с хрупкава коричка отвън.
  3. Внимавайте да не ги препържите, защото ще горчат, след като се загрее добре олиото намалете огъня на средна степен.

Необходими продукти:
  • 250 грама сух нахут
  • 1 глава лук
  • 3-4 скилидки чесън
  • сол на вкус
  • 1 ч.л. кимион
  • 1/2 ч.л. смлян кориандър
  • 1/2 ч.л. къри
  • 1 ч.л. бакпулвер
  • 5-6 лъжици брашно от нахут(може да се намери на всеки добре зареден щанд за диетични храни)
  • 1 връзка магданоз
  • олио за пържене

Нахутът се накисва за една нощ в студена вода.Отцеденият нахут заедно със всички други продукти без брашното и бакпулвера се слагат в блендера и се смилат до еднородна смес.Внимавайте да не изгорите машинката, ако трябва я спирайте от време на време, ако сместа е прекалено гъста може да добавите 2-3 с.л. вода.Към смленият нахут с подправките прибавяме брашното и бакпулвера, разбъркваме добре и оставяме сместта да престои поне час в хладилника, за да поеме добре ароматите.
Оформяме малки кюфтенца и пържим в загрятото олио, като внимаваме да не прегорят.
Сервират се с хумус или кисело мляко с чесън и магданоз.



Ами това е!
Да ви е сладко!!!


Коментари

Популярни публикации